lundi 14 mars 2016

Matkakertomus: Indonesia - Singapore / Bali

800_6531.jpg

Kaikki kuvat, paitsi toi eka kuva, iPhone 6s.

Perussettiä, lento semmoinen rapiat 10 tuntia, eli totaalista aivokuolemaa. Olin valmistautunut ja puudutin aivoni tehokkaasti ja nukuin jotain 7 tuntia matkasta, meni siis ihan asiallisesti sekin keikka.

On muuten sitten aivan kamala ero Finskin ja Singapore airlinesin entertainment systeemeissä, katsokaa mikä kokoero ja kuvanlaatu aivan eri tasoa. Tuntuu, että Finski koittaa tehdä matkustamisesta mahdollisimman vittumaista kaikilta osin.

B8E42E90-0C3A-43D4-9B0A-1F5C647033F2.jpg

Aikaa Singaporessa oli vain saapumispäivästä puolet, kokonainen seuraava päivä ja sitten kolmantena päivänä puolet taas. Eli aika tehokkaasti piti sitten paikkoja koluta läpitte tossa aivan infernaalisessa kuumuudessa. Pitää sanoa nyt, että oli sitten viimeinen kerta kun lähden noin kuumaan maahan kaupunkilomalle, ei siitä tule mitään kun on päälle 30 astetta ja ilmankosteus ties miten korkealla. Ulkona ei tartte olla edes puolta minuuttia kun jo aivan läpimärkä hiestä. Onneksi sentään ilmastoinnit pelaa ostareissa ja hotelleissa kunnolla.

Kentällä homma toimi todella nätisti, vaikkakin joka suuntaan meidän laukut napattiin pistotarkastukseen läpivalaisussa, myös Balille siirryttäessä. Komee GT-R mainos odotteli maahantulossa, edelleen, upea auto.

IMG_0178.jpg

Eka ilta meni ihan paikkojen zekkailuun ja safkapaikkojen testaaamiseen. Mitään hääppöstä safkaa Singaporessa ei kyllä IMO ole, eikä edullistakaan, vaan kaikki on suht Suomen tasolla.

Hotelli oli Fullerton Bay Hotel ja huone joku Delux, ihan kiva huone ylimmästä kerroksesta, vaikkakin tämä superpaikalla lojuva hotelli olikin vain 7 kerroksinen. Kaikki pelas huoneessa hyvin, ei valittamista.

IMG_0197 (1).jpg

Ilman sähköröökiä on tullut oltua kohta kolmatta päivää, tätä juttua siis kirjoitan lentokoneesta Balille siirtyessä. Ei tee yhtään mieli mitään nikotiinia, otin mukaan varmuuden vuoksi nikotiinipurkkaa, mutta kun sitä piruuttani koitin, niin se tuntuu vain kuin oliis nesteet vuotaneet suuhun, eli vittumaiselta. En ymmärrä miten tolla kukaan pääsisi eroon mistään, se kun ei ole miltään osin sama asia. Enemmän tässäkin tapauksessa on kyse tapariippuvuudesta, mutta parissa päivässä ei tule enää edes mieleen koko vapo.

Singaporessa on vallan kielletty koko vapottelu, ei saa edes laitteita maahan tuoda, joten en viitsinyt sitten ottaa riskiä. Balille mulle tuodaan joku välttävä Vision Inow Egon one tankilla.

Toisena päivänä sitten varsin kattavan aamupalan jälkeen katselemaan nähtävyyksiä. Sky Wheel 30min kierros, harmi vain että ovat poltelleet jotain metsää täällä ja maisemat on savuiset. Olis ollut meinaan aivan uber mesta kuvata. Jos kuka tahansa tänne tulee ja haluaa parhaat cityscape kuvat, niin ehdottomasti ostakaa kierros tuosta maailmanpyörästä, menee 165 metrin korkeuteen ja on sitten joka suuntaan mahdollista kuvata, eikä päivällä ainakaan ollut heijastuksien kanssa ongelmia. Hinta on about 30 euron paikkeilla / naamari, ehdottomasti ostamisen arvoinen kierros.

IMG_0317.jpg IMG_0314.jpg IMG_0313.jpg IMG_0304.jpg

Takseilla kannattaa mennä, alle kympillä pääsee melkoisen hyvin kohteesta kohteeseen ja kielitaito on erinomainen Singaporessa kaikilla, en törmännyt kehenkään missään, joka ei englantia osaisi riittävän hyvin. Vanhat ja nuoret, hyvin toimii.

Maailmanpyörästä mentiin taksilla suoraan Garden by the Bay mestaan zekkaamaan mitä siellä on. Napattiin sitten sieltä Cloud forest kierros vähän alta kolmella kympillä naamari. Aika turha kiekka, ei kannata laittaa rahoja, ei testattu sitä toista kukkahässäkkää.

IMG_0324.jpg IMG_0326.jpg IMG_0328.jpg IMG_0322.jpg IMG_0323.jpg IMG_0318.jpg

Kahvi Singaporessa on kauttaaltaan loistavaa ja kaikinpuolin stydiä tavaraa. Americanoa tarjoavat aina.

IMG_0319.jpg

Orchard road tuli kanssa zekattua, eli taksilla ION Centeriin, hervottomaan ostariin, se kierreltiin läpi ja safkattiin kerran pari siellä. Sitten kävelemään tota valtavaa shoppailukatua takas hotellille päin. Vettä alkoi sataan helvetisti jossain vaiheessa ja sitä jouduttiin pitämään sitten vähän väliä jossain. Gatsbyä löytyi kanssa taas.

IMG_0301.jpg IMG_0299.jpg IMG_0300.jpg IMG_0298.jpg IMG_0297.jpg IMG_0296.jpg

Yöllä sitten kävin vielä kuvailemassa jalustan kanssa, mutta mitään pidemmälle kantavia maisemia ei todellakaan voinut ottaa kun sitä paskaa leijaili ilmassa.

Viimeisenä puolikkaana päivänä aamupalalta sitten taksilla Chinatowniin, joka oli, ööööööö, kiinalaista. EIkä siellä aivotkaan toiminut kun mittari näytti 32 astetta ja missään ei ollut ilmastointia. Olin aivan loppu siihen kuumuuteen. Eipä tarttenut vessaa etsiä vaikka joi jotain kokoajan, sen verran tuli hikoiltua nestettä pois. Tommoisessa menossa kehittäis itselleen aika nopsaan jonkinasteisen lämpöhalvauksen.

IMG_0374.jpg IMG_0372.jpg IMG_0373.jpg IMG_0371.jpg IMG_0370.jpg IMG_0367.jpg IMG_0365.jpg IMG_0366.jpg IMG_0363.jpg IMG_0359.jpg IMG_0361.jpg IMG_0360.jpg IMG_0357.jpg IMG_0358.jpg IMG_0355.jpg IMG_0356.jpg IMG_0352.jpg IMG_0354.jpg IMG_0350.jpg IMG_0349.jpg IMG_0347.jpg IMG_0348.jpg

Siinä oli sitten Singapore pikakierroksella nähty. Privakuljetuksella takas kentälle ja kuski selitti kivasti kaikkea Singaporen taustoista eri maamerkkien kohdalla.

Se mikä tuolta jäi kuumuuden ohella mieleen, on uskomattoman cool arkkitehtuuri. Kyllä on mielikuvista käytetty ja tuntuu, että tuolla on jonkinlainen kielto, että toista samanlaista rakennusta ei saa rakentaa tai tulee sukkasaippuaa. On meinaan erikoisempia ja taas erikoisempia rakennelmia ihan kerrostalotasolla.

IMG_0251.jpg IMG_0192.jpg IMG_0191.jpg IMG_0190.jpg IMG_0186.jpg IMG_0181.jpg IMG_0185.jpg IMG_0375.jpg

Let's block ads! (Why?)



Matkakertomus: Indonesia - Singapore / Bali

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire