vendredi 27 novembre 2015

Ärsyttävät asiat liikenteessä

Minua vituttaa liikenteessä vaikka mikä, mutta pistetään tähän nyt viimeaikoina paljon vitutusta aiheuttanut liittymä.

Elikkäs. Kehä II pää länteenpäin ajaessa. Mikä helvetti siinä on, kun tullaan länsiväylältä (ajettaessa länäriä hankoon päin), niin pitää pysähtyä rampin päähän? Haloo laurit, siinä on ihan hyvä liityntäkaista. Ei tartte pysähtyä keskelle tietä ihan turhan takia! Lisäksi kun nämä tamppooit jäävät odottamaan hyvää rakoa mihin voisi auton ajaa. No, mitäs veikkaatte kauan siinä seistään kun kello on 17 ja autoja tulee kehää pitkin katkeamattomana virtana? Aivan helvetin kauan.

Sitten jos itse satut tulemaan Kehä II:sta länteenpäin ja lähestyt tätä samaa liittymää. Sieltä onkin joku arjen sankari uskaltautunut liityntäkaistalle ja herrasmiehenä jätät sille tilaa. Miten se on mahdollista, että vaikka jättää aivan helvetisti tilaa tulla siihen varsinaiselle ajokaistalle, niin se on 80% tapauksissa lähes mahdoton tehtävä! Alkaa järjetön arpominen kaasun, jarrun, vilkun, ratin, päänpyörityksen kanssa. Lähes aina näissä tapauksissa on vain pakko perua tilanantaminen ja jättää arjen sankari odottamaan seuraavaa n. 500m rakoa johon ehkä uskaltaisi rottelonsa työntää. Tähän ei tarvitse edes ruuhka-aikaa, keskellä yötäkin tuo kaistalle liittyminen tuntuu olevan jengille aivan uskomattoman vaikea tehtävä.

Kyseisellä tiellä on tuossa kohtaa 50km/h rajoitus, joten ei luulisi olevan mikään amerikan-temppu kiihdyttää vähän väsynempääkin kauppakassia siihen nopeuteen!

Ongelmahan ei ole sinänsä iso, mutta kun tuosta tulee ajettua vähintään kerran päivässä, niin tuo ainainen vatvominen ja torspoilu alkaa vaan vituttamaan aivan äärettömästi.

This entry passed through the Full-Text RSS service - if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at http://ift.tt/jcXqJW.



Ärsyttävät asiat liikenteessä

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire